BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, May 16, 2011

Mendekatkan Diri Dengan Pecinta yang Kekal

Setelah apa yang terjadi, aku mula berfikir aku tak sepatutnya berharap pada dia... Kalau aku tak belajar dari sekarang menerima kehilangannya, aku akan lebih teruk akan datang.. Ntah kenapa lepas kami breakup, aku tak rasa apa2.. jiwa dan fikiranku kosong..  Aku masih belajar menerima kehilangannya.. Biar dia bahagia di sana.. Andai jodoh dan mati menghampiriku pada waktu yang sama, aku akan lakukan seperti yang dia lakukan... Melepaskan dia demi kebahagiaan masa depan... Entah kenapa aku fikir sampai ke situ...  Aku rasa tenang setiap kali selesai solat.. Aku banyak dengar mama cerita tentang apa yang berlaku di sekelilingnya setiap hari, dari situ aku mengambil pengalaman mama.. Aku juga selalu menceritakan apa yang berlaku di sekelilingku.. Tapi untuk apa yang berlaku hari ini, aku tak mampu untuk mengatakannya.. Aku tak tahu apa yang mama akan rasa... Dan aku tak nak airmataku berjurai di hadapan mama... Aku yang mulakan dan aku yang akan tanggung..
                " Ya Allah, ampunkanlah dosaku.. Berikanlah aku kekuatan dalam menempuh dugaan dan cabaran yang engkau berikan. Kurniakanlah aku kesihatan tubuh badan yang baik. Ya Allah, ampunilah dosa kedua ibu dan bapaku. Berikanlah mereka kekuatan dalam menempuh segala dugaan dan cabaran.  Ya Allah, ampunkanlah dosa Muhammad Farizul, sesungguhnya dia teman yang paling baik yang pernah kau takdirkan untuk berjumpa denganku.. Kau murahkanlah rezekinya, berikanlah dia kesihatan tubuh badan dan umur yang panjang.. Bukakanlah pintu rezeki buat kami Ya Allah.. Peliharalah kami dari azabmu, Lindungilah kami dari segala malapetaka dan bencana, sesungguhnya Kau Maha Pengampun, Maha Pengasih, Maha Penyayang..... Amin"


Seperti kata pujangga, hidup mesti diteruskan..

0 cerita anda: